.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شورای IT در مازندران باید تشکیل شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با مثبت ارزیابی کردن تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران و ساماندهی شرکتها در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان اظهار داشت: سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران توانسته در زمینه ساماندهی فعالان کامپیوتری استان سهم اساسی ایفا کند.
شورای IT در مازندران باید تشکیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر به روز رسانی دستگاه اجرایی به فناوری های پیشرفته خواستار تشکیل شورای فناوری اطلاعات در استان شد.

هادی ابراهیمی در نشست مدیران مراکز مهارت آموزی و مدیران شرکتهای نرم افزاری استان افزود: در دنیای امروز که فناوری های روز و جنگ نرم افزاری در جهان پدیدار شده نقش رسانه های دیجیتال در آگاهی بخشی به جامعه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام با مدنیت و مدرنیته هیچ ناسازگاری نداشته و نوآوری، خلاقیت و به روز رسانی در آموزه های دینی نمایان شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه آموزه های مدرنیته گاها قواعد اخلاقی و ارزشی را زیرپا می گذارد، بیان کرد: بطن و متن مدرنیته با ارزشهای اخلاقی و مناسبات اجتماعی منافات دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی افراد جامعه مدرن بودن را با بی فرهنگی و زدودن ارزشهای اخلاقی معنا کرده اند، یادآور شد: مدرنتیه امروزی با درایت و تفکر ارزشی می تواند منشا بسیاری از توسعه های فرهنگی، دینی و ارزشی در جامعه باشد.

وی با اعلام این مهم که دین مبین اسلام و آموزه های اخلاقی با تکنولوژی جدید، فناوری روز و رهیافتهای نوین در عرصه علم روز منافات ندارد، گفت: رسانه های دیجیتال نقش اساسی در عرصه مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن و جنگ نرم استکبار ایفاء می کنند.

متولی فرهنگ و هنر مازندران با اشاره به اینکه سرعت انتشار اخبار و تکنولوژی های نوین در جامعه کنونی رو به رشد است، افزود: تکنولوژی جدید سازو کار اصولی و هدفمندی را برای توسعه آی تی و ارتباطات در جامعه فراهم آورده است.

ابراهیمی با بیان اینکه روزانه 1.5 تا سه ساعت هر فرد ایرانی کاربر اینترنت است سرانه مطالعه کتاب در ایران را کمتر از استفاده از اینترنت در کشور بوده و افزود: استفاده از فناوری های روز و تکنولوژی ارتباطی در جهان کنونی رو به فزونی است.

وی با اشاره به این نکته که بدخواهان و دشمنان بیشترین سرمایه گذاری را برای مقابله با جنگ نرم در ایران دارند، اظهار داشت: نقش فعالان رسانه ای و تولید کنندگان نرم افزارهای دیجیتالی در مقابله با این تهدیدات مهم و ضروری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با مثبت ارزیابی کردن تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران و ساماندهی هزار و 700 شرکت و فعال در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان اظهار داشت: سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران توانسته در زمینه ساماندهی فعالان کامپیوتری استان سهم اساسی ایفا کند.

ابراهیمی با بیان اینکه با انتشار فصلنامه و نشریات مرتبط با فناوری های روز و دیجیتالی حمایت قاطعی می کنیم، گفت: شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در استان تشکیل شود.

وی در عین حال پیشنهاد نظام صنفی رایانه ای استان برای تشکیل خانه رسانه های مجازی را ضروری دانست و گفت: قانون جامع مطبوعات و خبرگزاری ها که به زودی توسط رئیس جمهوری ابلاغ می شود بسیاری از مشکلات فعالان رسانه ای در عرصه دیجیتال را رفع خواهد کرد.

نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال تا ظهر شنبه 30 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 20 شب در کیلومتر هشت جاده ساری به نکا، مجتمع نمایشگاهی سرسبز طبرستان آماده بازدید علاقمندان است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 آبان 1388
"باید" کلمه الزامی در ادبیات اقتدار طلبان -نمی دانم چرا و چگونه است که بعضا فکر می کنند همه چیز با" باید"پیش می رود و متاسفانه استمرار و مقبولیت موضوع مبنای عمل قرار نمی گیرد .و متعاقبا به عواقب کار اندیشده نمی شود . درصد زیادی از ادبیات امروز ما ناشی از تفکرات دیروز ماست . کمی زحمت و تلاش موجب بروز رسانی تفکر ادبیات و بعد انهم رفتارها را اصلاح می کند ....باور کنیم اصلاحات خوب است
اسفندياري 29 آبان 1388
جلسه بسيار پرباري بود بر خلاف نشيت دوم مرداد سال گذشته كه جاي تشكر براي مسوولين نظام صنفي رايانه دارد و به خصوص آقاي مهندس رمداني عزيز. اميد است اين گونه نشست ها كه دلسوزي و همكاري كليه نهادها را در پي داشته باشد در استان مكررا تكرار گردد و باعث تصويب لوايح سودمند براي صنعت آي تي گردد تا در نهايت منفعت آن متوجه مردم گردد. از ديدگاه انتقادي فقط اينكه ديده شد عكسهاي بسياري در اين جلسه گرفته شد ولي دريغ از يكي از آنها كه در وب سايت بسيار عالي شمال نيوز درج گردد. ( به راستي اين عكسها را كجا مي توان ديد؟ ) اين وب سايت يكي از افتخارات استان و شمال كشور و حتي كشور است. در آخر با عرض تشكر و خسته نباشيد نظر خود را به پايان مي برد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.